Kundcase: VårgårdaHus 

VårgårdaHus är en hustillverkare som “älskar att bygga”. Företaget har sina rötter från 1974 och verksamheten drivs som man kan lista ut på namnet just i Vårgårda.

Vårt uppdrag

När Always On Media inledde samarbetet med VårgårdaHus hade de inte utvärderat sin digitala strategi på många år, samtidigt stod branschen i sin helhet stod inför en del utmaningar med minskat intresse för att bygga hus hos privatpersoner.

Det huvudsakliga målet var att utarbeta en långsiktig strategi för att etablera en stark närvaro hos potentiella kunder som i framtiden överväger att bygga hus. Samtidigt ville vi dra nytta av de mest tillgängliga möjligheterna på kort sikt för att generera flera högkvalitativa leads.

Tillsammans formulerade vi en strategi som omfattade en kombination av SEO, SEM, Paid Social och optimering av webbplatsen. För att ge VårgårdaHus en heltäckande insikt i vårt arbete, skapades en centraliserad rapport i Google Looker Studio med hur valda kanaler presterade mot våra satta mål.

Louise Skoog, VårgårdaHus

“Vi vill ligga i framkant med vår digitala närvaro, och Always On Media hjälper oss stärka detta ytterligare.”

Resultatet av vårt arbete

+58%

ökning av leads på Meta (Facebook & Instagram) under 2023

-79%

kostnad per lead på webbplatsen från Paid Social under 2023

+129%

Ökning i organiska besök till webbplatsens viktigaste kategorisidor under 2023 mot 2022.

-56%

minskad kostnad per konvertering från Google Ads under 2023 mot 2022

Vill du veta mer?

Frida Åhlén, Social Media
073 8373768
frida.ahlen@alwaysonmedia.se

Kevin Wedin, SEO & Google Ads
076 6291803
kevin.wedin@alwaysonmedia.se