Träffsäker marknadsföring med sociala medier

Oavsett om det handlar om Meta, LinkedIn eller TikTok hjälper vi er att skapa en strategi som ökar er onlineförsäljning. Med engagerade innehåll hjälper vi er att öka er kännedom och försäljning online.

Stora möjligheter med annonsering på sociala medier

Budskapet är viktigt

Konkurrensen i flödet är hög, och det gäller att sticka ut med budskap och material för att få någon att sluta scrolla och ägna dig sin tid. Genom att anpassa budskapet i annonserna mot varje specifik målgrupp samt var i kundresan de befinner sig, ökar effekten och ger mer kostnadseffektiva annonser. Vi skräddarsyr alltid våra strategier efter kundernas köpresa.

Välj rätt kanal för din målgrupp

Plattformarna för sociala medier i dag har massor av information om sina användare, vilket ger dig som annonsör en stor potential att nå just din målgrupp. Genom inriktningar kring intressen, ålder, geografi och yrken kan du ringa in målgruppen du vill kommunicera till. För att nå rätt målgrupp blir också val av media viktigt.

84% av internetanvändarna i Sverige använder dagligen sociala medier.

Så jobbar vi med sociala medier

Gemensamt för alla projekt och kunder vi börjar jobba med är att vi måste bli experter på er och er produkt. Vi läser på och intervjuer er innan vi har ett grundligt uppstartsmöte där vi går igenom er vision och era mål. Tillsammans sätter vi sedan ramarna för ett lyckat och långvarigt samarbete.

  • Organiskt innehåll är posterna du skapar och lägger upp utan att betala för annonsering, de visas för de som följer ert konto. Ett levande flöde där ni ständigt påminner era följare om aktuella saker, tar med dem bakom kulisserna, skapar erbjudanden eller bjuder på nyttigt innehåll är grunden för att öka engagemanget för er sociala medier. Med relevant och efterfrågat innehåll ökar ni följarantal och antal likes. Vi hjälper er med strategi, produktion och test av ert innehåll.

  • Annonserna ser ut som organiska poster men kan placeras i målgrupper som ej följer er i dag. Tillsammans sätter vi syfte med annonserna och skapar innehåll och målgrupper utifrån det. Syfte kan vara exempelvis nya följare, trafik till sajt, köp av produkt eller engagemang med kommentarer och likes.

  • För att annonserna ska nå de vi vill och följa önskat syfte ser vi till att testa exempelvis olika bilder eller budskap i annonserna. När vi med en liten budget ser vilka annonserna som uppfyller vår önskan kan vi sedan öka budget på annonserna. Andra sätt att optimera annonserna är att testa olika målgrupper eller format.

  • Varje månad har vi en avstämning med er där vi går igenom vad som gjorts och hur dessa annonser och poster presterat. Vi presenterar här också en analys för hur vi vill gå vidare under kommande perioder.